actie
Actie: tot 30% korting op cadeaus en fotoboeken

Wat te doen bij problemen met de software?

Q
A

Probleem: Ik kan geen pagina’s meer toevoegen

Het kan zijn dat het maximum aantal pagina’s is bereikt. Afhankelijk van het type kunnen albums gevuld worden tot maximaal 200 pagina’s. Pagina’s toevoegen kan per 2 pagina’s.

Probleem: Tekstvak laat software vastlopen

Het tekst venster om tekst te bewerken wordt geopend op de laatste plek waar je hem naar toe hebt verplaatst, maar dit kan soms buiten beeld zijn. De oplossing is als volgt:

  1. Dubbelklik op tekst
  2. *het venster voor tekst verwerken opent niet*
  3. Gebruik de toetsencombinatie ALT + SPATIE
  4. Druk daarna 4 keer op het pijltje naar beneden
  5. En als laatst ENTER

Nu is het tekst bewerk venster gemaximaliseerd op het scherm waar het open stond. Mocht deze oplossing niet werken, neem dan contact op met de klantenservice.

Foutmelding: "SaveToFile:Stream write error"

Oorzaak van deze melding is te weinig geheugen op de computer. Controleer de installatieschijf waar de Offline Software op staat, dit is standaard de C schijf. Controleer ook de schijf waar u het fotoproduct bewaard. Als deze schijf bijna vol is kan deze melding ook ontstaan.
Werk je met een USB stick of externe media dan kan dat ook problemen geven, bijvoorbeeld bij het opslaan heeft de Offline Software meer werkgeheugen nodig. Als deze ruimte onvoldoende aanwezig is krijg je deze melding ook.

Foutmelding: Bestand niet beschikbaar

Als je bij het openen van de Fotofabrieksoftware en na het kiezen van een fotoproduct de volgende foutmelding krijgt: Product_275.zip: --> !Error: Fout: bestand, server of internet niet beschikbaar (404 Not Found) dan heeft dit veelal te maken met proxyinstellingen.

  • Open hiervoor de Offline Software en kies voor het meest linker icoontje (naast open project)
  • In het nieuwe venster dat verschijnt staat hoogstwaarschijnlijk het bovenste vakje aangevinkt (Gebruik proxy Server). Door deze uit te vinken worden de proxyinstellingen inactief
  • Kies vervolgens voor opslaan en sluit de Offline Software volledig af

Als je vervolgens de Offline Software opnieuw opstart worden de proxyinstellingen overgeslagen en zal de foutmelding niet meer in beeld komen.

Foutmelding: Document laden error

Deze foutmelding kan voorkomen wanneer een project opgeslagen staat in een online cloudservice/synchronisatie software map, denk hierbij aan: OneDrive, Dropbox , Nas cloudstation, etc.

Dit soort software laat wel eens wat bestanden van zichzelf achter, of hernoemt bestanden als er een conflict is met synchroniseren. Hierdoor kunnen er verschillende foutmeldingen ontstaan of zelfs het project beschadigd raken.

Het advies is om offline software projecten altijd op een lokale offline schijf op te slaan buiten synchronisatie mappen.

Foutmelding: Missing close tag in element

Wanneer deze foutmelding zich voordoet is er waarschijnlijk een programma bestand dat corrupt is geraakt. Je kunt de software verwijderen en opnieuw installeren, en weer verder werken in je project. Mocht deze oplossing niet werken, neem dan contact op met de klantenservice.

Foutmelding: EdtpStorageException

Deze error kan voorkomen wanneer het project verplaatst en/of hernoemd is zonder gebruik te maken van de ‘Opslaan als’ functie.

Projecten maken gebruik van een snelkoppeling én een data mapje waar het project daadwerkelijk in staat opgeslagen. De snelkoppeling en data folder moeten altijd de juiste naamgeving hebben en in dezelfde map staan.

De oplossing voor deze foutmelding is dus om de snelkoppeling en data map weer in dezelfde map te plaatsen, of de namen weer gelijk te maken.

Foutmelding: No root element found in XML

Deze foutmelding geeft aan dat er iets fout gaat met één van de databestanden in het project. Om dit op te lossen hebben we je projectbestanden nodig, zodat onze IT afdeling dit kan verhelpen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.