actie
Actie: tot 30% korting op cadeaus en fotoboeken

Kan ik Fotofabriek toevoegen aan mijn Firewall?

Q
A

Een firewall kan het uploaden van producten (tijdens bestellen) en het downloaden van updates van onze site blokkeren. Er verschijnt in onze software de volgende foutmelding: "error 404". Dit probleem is op te lossen door het adres www.fotofabriek.nl toe te voegen als veilig adres in de firewall. Hiermee geef je de Firewall toestemming om communicatie tussen onze software en onze website toe te staan. Werkt dit niet, neem dan contact op met de klantenservice.

Een andere reden dat er geen verbinding tot stand komt, kan een proxy-server zijn. Wanneer er met een proxy-server gewerkt wordt, moet dit ingesteld worden in onze software. Dit kan in het eerste scherm wat zichtbaar is, als onze software gestart wordt; linksonder klikken op het icoontje met de hamer/steeksleutel en de gevraagde gegevens invullen (soms zijn naam/wachtwoord niet nodig) en ' Gebruik Proxy-server' aanvinken. Zijn deze gegevens niet bekend, dient er contact opgenomen te worden met de internet provider of systeembeheerder.

Hoe voeg ik Fotofabriek toe aan mijn (Windows) firewall?

  • Kies Configuratiescherm in het menu Start.
  • Klik op Systeem en beveiliging en vervolgens op Windows Firewall.
  • Klik op "Een programma of onderdeel toegang geven via Windows Firewall".
  • In het venster "Toegestane programma's en onderdelen" klik je op Instellingen wijzigen.
  • Zorg ervoor dat Fotofabriek.nl is aangevinkt voor het netwerk.